söndag, mars 22, 2009

Första krogrundan avklarad

Hade lite problem med hur jag skulle ta mig in till centrum och tillbaka hem efter krogen men löste det med att köra till Redford Bridge och sen ta tunnelbanan sista biten.

Sen hem skulle jag ta buss och sen köra bil.

Bilresan skulle ta 40 min och jag åkte vid halv 5 på eftermiddagen. Borde alltså vara framme 10 över 5. Men icke. Sälvklart har trafikljusen gått sönder i en rondell som leder till M25 vilket innebar köer utan dess like. I Sverige har vi ju inte ens trfikljus i rondeller!! (vad jag vet)


Fatta 4 filer i alla riktningar, hela bron som går över vägen vägen jag kör på, över på andra sidan och längs med vägen i andra riktningen + nån kilometer på vägen som jag kom ifrån. Helt stört. Men aja, smällar man får ta haha. Känns som att ingen trafik kan vara värre (peppar peppar ta i trä).

Här börjar det bli kö, några kilometer innan dom ens skyltar om avfarten/rondellen mot M25.






Väl framme var det bara att hoppa på tunnebanan och ta sig till Clapham south där Erika bor. Scheisse vad fint dom har det. Typiskt engelskt hus, inte så brett men asmånga våningar. Vi gjorde oss i ordning och drog till tunnelbanan. Första som händer när vi säter oss är att 2 engelska lads ska tävla. "Öj tjejer! Vem tror ni kan hänga längst?" Man ba hahah åhh orka.







Vi hoppade av vid nån square och gitta direkt till SOUND. SÅ sjukt stort. Bottenvåning med dansgolv och podie och sen kommer en balkongvåning med bar, sittplatser och garderob och övervåningen med dansgolv med lite mer hiphop-style.


Enda minuset är ägmökslukten som bombarderade nedervåningen ett tag. Typ avloppsrören som måste pajjat haha. Försvann tack och lov efter ett tag i alla fall!




___


Kom hem halv 6 på morgonen och är på väg att avlida just nu, trött som få!


Har hunnit med middag hos Fionas päron idag också, asgott! Dom är så söta och snälla. Här är bild på efterrätten, high-tec.se


Pratade med familjen i telefon idag om bl.a. bilkörning och insåg hur fel det skulle kännas att ta höger i en rondell! ILLA!
Saknar dom jättemycket och hoppas på att kunna åka hem på min födelsedag.
Uppdaterat Emma också, har hittat mannen i hennes liv haha.



Stay cool jao

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Emma sa...

haha synd att det inte va jag som hittade honom bara :P