söndag, mars 15, 2009

Veckorapport

Sådär, nu har jag varit här i en vecka... på ett sätt känns det som om det bara gått några dagar och på ett sätt känns det som om jag varit här i en evighet haha.

Har varit med om en hel del redan, gaash!

I tisdags hade jag en körlektion för att lära mig köra på vänster sida och fatta deras skyltar. Lättare sagt än gjort om man säger så haha.
Så vi kör på en 40-väg och så kommer en raksträcka och han ba "jaaa så kan du gasa upp till 60 nu då". Jag tänkte typ att - jaha det är ghettoregler här- och sen så kom det en 40-skylt igen och han ba "så saktar du ner här för vi vill ju inte överstiga hastighetsbegränsningen..."
Jag ba "men jag fick ju köra för fort på andra sträckan?" Han ba "oj jag glömde berätta att vi har national speed limit här".

National speed limit-skylten är en vit rund skylt med ett svart sträck igenom som betyder 40-60 miles/h. Den ser ut som en "du får inte parkera här-skylt" och det var det jag trodde den skyltade om.
Låt mig skriva skylt en gång till - skylt - tack, hahah.

Sen på onsdagen var vi till en inomhuslekplats. Där fick jag även min första stalker. En liten pojke på 3 år som vägrade lämna mig. Jag gick in på tjejernas och då är det helt pötsligt nån som knackar på toalettbåset och säger typ "kom ut". Jag ba "eehhh". Kollar ut och där står den lilla killen.
Han följde eftet mig i lätt 10 minuter (klängde, satt i mitt knä, strök mig i håret, höll fast mitt ben och min hand" tills hans mamma äntligen kom och tog han. Då började han tokgråta och höll fast min hand ashårt och mumlade något. Mamman ba "neej det jag som är din mamma". HERREGUD VILKEN UNGE!!!!!!!

Annars rullar det på fint här. Ska snart iväg på söndagsmiddag hos Fionas mamma och pappa.

Kanske ska presentera mina engelska personer :)
Fiona och Darren är skilda kanske jag ska tillägga eftersom han inte kommer nämnas så mycket här, han har bara barnen en gång i veckan.

Fiona: Barnens mamma, typ 32 år
Oliver: Barn, fyller 5 i år
Heather: Barn, fyller 3 i år
Darren: Barnens pappa, lite äldre än Fiona

Så, dags för lite bilder på mitt rum och the KIDZZZ










See you soon!

Inga kommentarer: